Bamar Roll Gen
Megújított rendszer aszimmetrikus elővitorlák (spinnaker) felgöngyölítéséhez.
RollGen az összes használatos aszimmetrikus vitorla (spinnaker, gennaker, MPS) esetében alkalmazható. A vitorlát nem kell módosítani. A RollGen alkalmazásához nem kell speciális vitorlát tervezni és gyártani. A vitorla eredeti teljesítményét a RollGen alkalmazásával nem kerül módosításra és befolyásolásra sem.
Ha a vitorla kigöngyölítésre kerül, akkor szabadon használható és kiegyensúlyozható. A ki- és felgöngyölítés a kormányfülkéből hajtható végre. A felgöngyölítés bármikor végrehajtható, mivel a RollGen állandó készenlétben van. Ha a vitorla felgöngyölítésre került, akkor a RollGen állapota változatlan maradhat és nyugodtan a fedélzeten hagyható.
A RollGen néhány perc alatt beépíthető, a kiszállított stág hosszúságát a forstág méretére kiigazítható és az aszimmetrikus vitorlát a szállítási csomaghoz tartozó kengyelekkel rögzíthető.
RollGen a felgöngyölített vitorlával a vitorlazsákban a fedélzeten elhelyezve.
Rögzítse a felgöngyölítő dobot a szállítási csomaghoz tartozó csapszeges kengyelekkel, vagy csapókengyelekkel közvetlenül a hajóorron vagy a fedélzeten és kösse össze a vitorlarúd-behúzóval.
Rögzítse a kötélzetet a kötélzet-csigolyán és húzza fel.
Húzza meg erősen a kötélzetet, hogy a RollGen stág feszes és a festágtól független maradjon, így a vitorla akadály nélkül mozoghat.
Feszítse meg a végtelen vitorlabontó kötelet a far irányába, hogy a vitorlát a kormányfülkétől kiindulva bontsa ki a vitorlát.
Így most az elővitorla (spinnaker) kész a vitorlázáshoz és egy vagy két sottal lehet hajózni.
A vitorla kibontása: a sott meghúzásával.
A sott kiengedésével és húzza meg a vitorlabontó kötelet a vitorla felgöngyölítéséhez (vegye figyelembe a fordulás irányát!).
Ha a vitorla teljesen felgöngyölítésre került, javasoljuk a sott részbeni felgöngyölítését.
Ha a vitorla felgöngyölítésre került, akkor engedje le a kötélzettel és helyezze a RollGent a vitorlazsákba.
Egy optimális RollGen üzemhez egy hajóorr priet alkalmazását ajánljuk.
Készlet:
- Stág burkolattal és előszerelt felső bilincsveret
- kötélzet-csigolya
- kötélzetvető
- kengyelek (2 x hegesztett, 1x hegesztett inbusz-szegeccsel, 1D-kengyel inbusz-szegeccsel, 1 csigolyakengyel)
- alsó bilincsveret
- nyakszíj
- ragasztó a csavarok rögzítéséhez + inbuszkulcs
- vitorladob
végtelen vitorlabontó kötél (kiegészítő tartozék):
9.csigasor knarr blokkal
10.csigasor a kötélzet feszítéséhez
11.végtelen kötél vezetőgörgővel és csörlővel
További különleges tartozékok:
12.Csapózáras kengyel a vitorladob alatt
Modell | Trommel | Toppwirbel | Hossz | Vitorlaméret | Teherbírás | szakítószilárdság | Cikkszám |
08 | 540001 | 540002 | 15 m | 110 m² | 2200 kg | 4400 kg | 540003 |
10 | 540005 | 540006 | 17 m | 200 m² | 3300 kg | 7000 kg | 540007 |
10 | 540005 | 540006 | 20 m | 200 m² | 3300 kg | 7000 kg | 540013 |
Vitorlakötél-készlet
A vitorlakötél-készlet végtelen vitorlakötélből, knarr blokkból és csigasorból áll.
hosszúság | kötélátmérő | Cikkszám |
6 m | 10 mm | 540088 |
8 m | 10 mm | 540089 |
10 m | 10 mm | 540099 |
12 m | 10 mm | 540027 |
Az elővitorlák (spinnaker) fordítása a RollGen alkalmazásával különösen könnyű - mindegy, hogy megszokott módon 2 sottal vagy csak egy sottal vitorlázik.
Bammar Roll GEN Fordítás egy sottal: a vitorlát fel kell göngyölíteni, vezesse át a sottot a forstág előtt, fordítsa a nagyvitorlát, és végül bontsa ki az elővitorlát (spinnaker) újra.
A tapasztalt regatta vitorlázók (vagy ambíciókkal rendelkező vitorlások) részére a Bamar RollGen egy alacsonyabb térszélvitorlákra (drifter, „kód 0”, stb.) szabott változatban is kapható, amely a saját első vitorlaszegélye köré kerül felgöngyölítésre, RollGen „stág” (tehát habprofillal ellátott torziómentes kötél nélkül). Ez a kód-változat egy dobból, kötélzetcsigolyából és opcionálisan kapható végtelen kötélkészletből áll.
Nyerjen értékes másodperceket a regatta versenyhez vagy nagyobb biztonságot a vitorlázáshoz:
Gyorsabb vitorlabontás vagy behúzás pl. kód 0, a vitorlái a lehető leggyorsabban és leghosszabb ideig állnak, kevesebb legénység & rövidebb időre van szükség az első fedélzeten = magasabb sebesség & alacsonyabb rizikó.
Termék már rendelhető! Hamarosan rendszerünkbe is felkerül!
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A kép illusztráció! |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|